مجله آراگیرا, مراقبت از مو

هنگام خرید شامپو مخصوص کراتینه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

کراتینه مو، یکی از محبوب‌ترین روش‌های صافی و احیای انواع مو در دنیا است که به رطوبت رسانی، ترمیم و تقویت موها کمک فراوانی می‌کند. برای انجام کراتینه مو، باید این کار را به افراد متخصص و حرفه‌ای بسپارید تا موهای شما را به بهترین شکل کراتینه و احیا کنند. پس از انجام کراتینه، نوبت به مراقبت از موها می‌رسد تا با رعایت و انجام آن‌ها، موهایی سالم و شاداب داشته باشید. یکی از مهمترین نکاتی که پس از کراتینه کردن موها باید به آن توجه کنید، انتخاب شامپو مناسب بعد از کراتین است. در این نوشته با نکات مهم هنگام انتخاب شامپو پس از کراتینه آشنا خواهید شد. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

استفاده از شامپوهای معمولی را کنار بگذارید

اگر سری به داروخانه و فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی بزنید، با انواع زیادی از شامپوهای ایرانی و خارجی مواجه خواهید شد. یادتان باشد که پس از کراتینه کردن موها، شما نباید از هر نوع شامپویی استفاده کنید؛ بلکه فقط باید شامپوهای بدون سولفات یا حاوی سولفات استاندارد را برای موهای خود انتخاب کنید.

در پاسخ به این سوال که چرا باید شامپوهای با میزان سولفات استاندارد یا بدون سولفات استفاده کنیم، باید بگوییم که سولفات، ماده‌ای شیمیایی است که در شامپو‌ها به عنوان پاک‌کننده و سورفاکتانت وجود دارد. اگر درصد سولفات موجود در شامپو غیر استاندارد باشد، نه تنها تاثیر منفی روی کراتینه موهای شما می‌گذارد، بلکه آسیب‌های جبران ناپذیری هم به ساقه مو وارد می‌کند. به همین دلیل با استفاده از شامپوهای معمولی و دارای سولفات، اثر کراتینه بسیار کمتر می‌شود و در عرض یک الی دو ماه موهای شما به حالت قبل بر می‌گردد.

بنابراین بهترین شامپو پس از کراتین، شامپویی است که حاوی سولفات باشد اما با درصد استاندارد و تخصصی برای موهای کراتین شده‌.

همچنین شامپوهای حاوی سدیم کلراید ( نمک) برای کراتین موها ضرر دارد و باعث حل شدن مواد کراتین و از بین رفتن اثر کراتینه می‌شود.

بهترین شامپو برای موهای کراتینه شده، شامپویی است که با پروتئین غنی شده باشد و حاوی ترکیبات مفیدی مانند ویتامین‌ها، روغن‌های طبیعی و آنتی اکسیدان‌ها باشد. با استفاده از چنین شامپویی، موهایتان تقویت و احیا شده و ماندگاری کراتینه روی موهای شما بیشتر می‌شود.

این روزها بسیاری از برندها اقدام به تولید شامپوهای بعد از کراتینه کرده‌اند. شما می‌توانید شامپوهای مناسب موهای کراتین شده را از فروشگاه اینترنتی آراگیرا تهیه نمایید.

روش استفاده از شامپوی بعد از کراتینه

فروشگاه آراگیرا

پس از انتخاب شامپوی مناسب، این سوال پیش می‌آید که نحوه شستشوی موها با شامپوی مخصوص موهای کراتین شده چگونه است. در وهله اول باید بدانید که بهتر است حداکثر دو تا سه بار در هفته موهایتان را با شامپو شستشو دهید. اگر عادت دارید که هر روز دوش بگیرید، می توانید از نرم‌کننده‌های بدون سولفات برای شستن موها استفاده کنید.

آیا می‌توان از شامپوی بچه برای شستن موهای کراتین شده استفاده کرد؟

همانطور که گفتیم بهترین شامپو بعد از کراتین کردن موها، شامپویی است که حاوی میزان سولفات استاندارد یا بدون سولفات باشد. برخی از افراد پس از انجام کراتینه، به سراغ استفاده از شامپوهای مخصوص کودکان می‌روند. باید بدانید pH پوست و مو کودکان متفاوت با pH پوست و مو بزرگسالان است. در نتیجه شامپوی کودکان متناسب با پوست و مو بزرگسالان نیست. توصیه ما این است که از محصولات متناسب با نیاز پوست و مو خود و از برند‌های تخصصی استفاده کنید. زیرا در شامپوهای مخصوص کراتینه،  ترکیبات آبرسان و مغذی نظیر روغن آرگان وجود دارد که می‌تواند باعث رطوبت رسانی و تقویت موها شود و دوام کراتینه را بالا ببرد.

در ادامه چند مورد از بهترین شامپوهای مخصوص موی کراتین شده را به شما معرفی می‌کنیم:

  • شامپوهای برند کراستاس
  • شامپوهای برند مائویی
  • شامپوهای برند او جی ایکس
  • شامپو ترمیم کننده فولیکا حاوی کراتین

جمع بندی مطالب

یکی از راه‌های احیا و صافی مو، کراتین کردن موهاست. یکی از مراقبت‌های مهم بعد از انجام کراتینه مو، این است که از شامپوهای بدون سولفات یا دارای سولفات استاندارد استفاده کنید تا کراتینه ماندگاری بیشتری داشته باشد و موهایتان حالت صاف و ابریشمی خود را حفظ کند.

در این مقاله از مجله آراگیرا، درباره انتخاب شامپوی مناسب بعد از کراتینه مو با شما صحبت کردیم و گفتیم که در هنگام خرید شامپو مخصوص کراتینه باید به چه نکاتی توجه کنید. هم‌چنین چند مورد از بهترین شامپوهای ایرانی و خارجی موجود در بازار  را به شما معرفی کردیم که می‌توانید آن‌ها را تهیه کرده و استفاده کنید.

امیدواریم این مطلب به شما کمک کرده باشد که پس از انجام کراتینه مو، شامپوی مناسب خودتان را بهتر بشناسید.

یه سر به مقالات زیر بزن…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *